Skribent
SL
Publicerad
2012-02-14

Service & Support D

Klicka på första bokstaven för det fabrikat ni vill veta mer om:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  Å  Ä  Ö

Dell
Supportsida: Gå in här
Tel: 08–59005199

 

DeWalt
Industriboden i Malmö AB
Betselgatan 1
213 77 MALMÖ
Tel: 040-214721
Fax: 040-671 4000
Mail: info@industriboden.nu
Reklamationsblankett: Pdf



Denver (EJ TV)
Frågor innan och efter köp om teknik och handhavande på Denvers produkter:
Mail: support@denver-electronics.com
Tele: +45 8622 6100 (och tryck 2)
Supporten är på Engelska eller Danska

All garanti-service (inkl. DOA) hanteras av:
LetMeRepair Nordic AB
Hållnäsgatan 15
752 28 Uppsala
Sweden
Tel. +46 (0) 18 / 843 9901
Fax +46 (0) 18 / 600 112
info@letmerepair.se
Återförsäljaren skall skicka in defekt apparat till LetMeRepair Nordic AB
med tydlig felbeskrivning, kopia på kundens kvitto och kopia på följesedel/faktura från Order Nordic AB.



Denver (TV)
Frågor innan och efter köp om teknik och handhavande på Denvers produkter:
Mail: support@denver-electronics.com
Tele: +45 8522 6100 (och tryck 2)
Supporten är på Engelska eller Danska

All garanti-service hanteras på web-portalen
infocareworkshop.se
Boka service under ”Serviceportal”



Dignita
Vid reklamationer/serviceärenden ska den trasiga varan skickas in till Dignita.
Använda bifogade blankett.
Dignita Systems AB
Formvägen 16
90621 UMEÅ
Tel: +46 (0)19 17 00 01


Dilog
Garantiservice hanteras av:
Dilog Nordic AB
Faktorvägen 1
434 37  Kungsbacka
Tel: +46 (0)31 288830


Disney
2-års garanti
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

 

Dolce Gusto
Garantiservice hanteras av:
Centralservice i Osby AB
Tel: +46 (0)479 130 48  +46 (0)479 130 48 
Tegvägen 4 
283 44 OSBY


Doro
Hemsida: www.doro.se/Support
Teknisk support 09.00 – 16.00
E-post: support.se@doro.com
Tel: +46 (0)771 86 11 00

Doro anlitar Mobylife i Ljungby som servicepartner. Registrera service på Mobylifes hemsida: http://mobylife.com/sv/
Tel: +46 (0)771 86 50 00
E-post: service@mobylife.com
Mobylife
Viaduktgatan 8 
341 32 Ljungby 


Dovado
Garantitid: 1 år
Teknisk support:
Tel: +46 (0)8 52 29 18 85 (vardagar 9-17)
Hemsida: http://www.dovado.com/sv/support
Firmwareuppdatering:
http://www.dovado.com/sv/support/mjukvara
Garantiservice hanteras av:
Multi Logistik Stockholm AB c/o Veddesta Distribution
Stålgatan 11 A
SE-195 72 Rosersberg
Sweden
Telefon Multilogistik:+46 (0)8 59 08 75 30
E-post Multilogistik: service.dovado@veddesta-distribution.se
För alla produkter som skickas till Multi Logistik ska följande bifogas:
1. Komplett produkt med tillbehör och originalkartong
2. Felbeskrivning
3. Konsumentens kvitto på inköp av produkten
OBS!  Dovado ersätter endast produkten och medföljande tillbehör. Är exempelvis inget nätaggregat bifogat produkten så skickas heller inte något nätaggregat tillbaka.
Hanteringstid
Multi Logistik kommer inom 7 arbetsdagar att ha kontrollerat och reparerat produkten alternativt ersatt den med en likvärdig produkt.
Kostnader
Dovado står för kostnader för returfrakt och utbyte av enhet då Multi Logistik konstaterat fel på produkten och/eller dess medföljande tillbehör.
I det fall som inget fel hittas så kommer Multi Logistik att debitera den återförsäljare/distributör som skickat in produkten en hanteringskostnad på 160 kronor exkl. moms (exklusive returfrakt).
För frågor ang var vänligen kontakta rma@dovado.com eller ring +46 (0)8 52 291 88


Dragon
Garantitid: 2 år
Varan byts ut eller krediteras till kund
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic)
Returbegäran till Order Nordic AB