Skribent
Publicerad
2012-02-14

Service & Support G

Klicka på första bokstaven för det fabrikat ni vill veta mer om:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  Å  Ä  Ö

Ga.Ma
Byts ut eller krediteras till kund
DOA/RMA hanteras av Order Nordic
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic)
Returbegäran till Order Nordic AB


Gigaset
Support: Klicka här för att komma till Gigaset support sida.
Tel: +46 (0)8 502 523 47
Supporten är öppen vardagar 09:00 - 17:00

Hanteringsrutin för trasiga Gigaset-produkter (telefoner):
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Order Nordic AB får kredit från Gigaset som vidarebefordas till ÅF.
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av Gigaset, därefter kan den skrotas. Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett Gigaset-ärende registreras i XPOS:
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.
Obs: Modellerna DX800A och DL500A skall alltid skickas till Gigaset. Info om detta kommer upp i XPOS-systemet.


Gigaset Elements
(hemövervakning)
Support:
https://www.gigaset-elements.com/sv/contact

 

Google
Support och garanti hanteras av Google. Alla uppgifter finns här:
https://support.google.com

 


GN / Jabra
Garanti:
24 mån garanti.
Bluetooth-produkter
Produkten krediteras vid godkänd retur.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Go Girl

Garanti/Service
Kontakta Aterra:
Leif Davidsson 
Tel: +46 (0)70 259 82 60
Sofi Nilsson
Tel: +46 (0)70 587 73 31


Goobay
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Efter godkännande krediteras produkten. Felbeskrivning och fakturakopia/kvittokopia krävs.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Grangers
Garantitid enligt konsumentköplagen
Varan byts ut eller krediteras till kund
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic)
Returbegäran till Order Nordic AB


Griffin
Garantitid: 1 år
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Grillchef
Vid frågor rörande reservdelar, reklamation, support eller liknande ber vi Er sända frågor till oss via mail. För snabbaste möjliga service ber vi ber Er även bifoga följande information i mailet:

- Namn
- Adress (gatuadress, postnummer samt ort)
- Mobiltelefonnummer
- Mailadress
- Grillens modellnr (angivet på bruksanvisning, kartong eller grillens kontrollpanel)
- Bifoga foto/foton för att förenkla och påskynda hanteringen
- Vid reklamationer bifogas ovillkorligen foto på kvitto eller kvittokopia som pdf

Maila till följande e-postadress: support@landmann.se
Vi hanterar och svarar på Ert ärende så fort som möjligt!


Grundig
Garantiservice och DOA:
Garantirutin: Grundig-produkter sålda av Order Nordic AB
• Defekt produkt upp till 2000 SEK brutto registreras i Xpos (www.xpos.eu)
• Defekt produkt över 2000 SEK brutto returneras KOMPLETT i original kartong till:

Grundig Service
Luxorgatan 1
591 39 Motala

Frakt: frakt in betalas av Grundig.
Förtryckta fraktadresshandlingar skall beställas hos Grundig Service, servicesverige@grundig.com

Bifoga:
• Kundens kvittokopia
• Beskrivning av felorsak
• Faktura från Order Nordic AB

Vid frågor vänligen kontakta Grundig.
Handhavande, tekniska frågor, Tel: 0770-45 63 30
Email: servicesverige@grundig.com

Grundig personal care
Defekt produkt upp till 2000 SEK brutto registreras på Lociq RMA för kreditering.
För logg in uppgifter maila företagsnamn och organisationsnummer till: cb@logiq.no