Skribent
Publicerad
2012-02-14

Service & Support L

Klicka på första bokstaven för det fabrikat ni vill veta mer om:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  Å  Ä  Ö

Laica
2-års garanti
Byts ut eller krediteras till kund
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Lambretta
Skicka in din klocka enligt bifogade rutiner för att få den reparerad eller utbytt.
Send in your watch!

Landmann
Vid frågor rörande reservdelar, reklamation, support eller liknande ber vi Er sända frågor till oss via mail. För snabbaste möjliga service ber vi ber Er även bifoga följande information i mailet:

- Namn
- Adress (gatuadress, postnummer samt ort)
- Mobiltelefonnummer
- Mailadress
- Grillens modellnr (angivet på bruksanvisning, kartong eller grillens kontrollpanel)
- Bifoga foto/foton för att förenkla och påskynda hanteringen
- Vid reklamationer bifogas ovillkorligen foto på kvitto eller kvittokopia som pdf

Maila till följande e-postadress: support@landmann.se
Vi hanterar och svarar på Ert ärende så fort som möjligt!


Lava
1 års garanti.
Service hanteras av:

Lava Electronics AB
Vallvägen 18
444 60 Stora Höga
Tel: +46 (0)303 79 80 90
Trasig produkt skickas med orders faktura samt felbeskrivning.


Led Lenser
Garantitid: 5 år
Leverantörens kontaktuppgifter:
Wenaas Sport og Fritid AS
Gelbgjutarevägen 5
171 48 Solna
Tel: 08-41051580
Fax: 018+120536
Mail: info@wsf.se
Skriv ut och fyll i
www.wenaasnordic.se/docs/Reklamation_LedLenser.pdf


Leksaker & hobby
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Var noga med att kolla så att produkten verkligen är trasig och att felbeskrivning överensstämmer så att kreditering är möjlig. I annat fall returneras produkten.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Lelo
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits. Ansök om returnummer här:
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Lenovo
All support och service (inkl. DOA) hanteras mellan slutkund och Lenovo via denna hemsida
https://pcsupport.lenovo.com/se/sv


Lentc
Kunden klipper sladden och krediteras. Ta dock kontakt med vår RMA-avdelning.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Lexar
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Var noga med att kolla så att produkten verkligen är trasig och att felbeskrivning överensstämmer så att kreditering är möjlig. I annat fall returneras produkten.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Lexmark
Service & Garanti:
Tel: +46 (0)8 58 77 05 52
Hemsida: www.lexmark.se

 

LG-telefoner
DOA, garantiservice och support:
Garantitid: 1 år
Hanteras direkt mellan slutkund och LG via nedan hemsida:
https://mobylife.com/en/
Support: +46 (0) 770-54 54 54


LG TV och andra brunvaror

Garantitid: 2 år
Slutkundssupport
Måndag - Fredag 8.00 -18.00
Tel: +46 (0)770 54 54 54
I övrigt kontakta Order Nordic AB, tel: +46 (0)42 25 23 76


Little Life, Lifeventure & Lifesystem
Garantitid: 3 år
Varan byts ut eller krediteras till kund
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic)
Returbegäran till Order Nordic AB


Logitech
Garanti:
Den trasiga produkten skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


LogiLink
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Felbeskrivning och fakturakopia/kvittokopia krävs. Efter godkänd retur kommer produkten att krediteras.
Ansök om returnummer här:
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Support (engelsk) support@logilink.eu


Lotus
Kunden kontaktar leverantören direkt för service eller utbyte.
Tel +46 31-7552130
info@jbagency.com


Luminox

Reparationer/service och garantiärenden:
Skickas direkt till urmakare.


Luxor
2-års garanti
Hanteras av: Infocare
Hemsida: infocareworkshop.se/
E-post: kc.se@infocareworkshop.com

Telefon: 0776-70 03 03 (Måndag – Fredag, 09.00 - 16.00)
Besöksadress Växjö: Arabygatan 9, 352 46 Växjö (Öppettider 08.00 – 16.30)
Besöksadress Linköping: Låsblecksgatan 7, 589 41 Linköping (Öppettider 08.00 – 16.00)