Skribent
SO
Publicerad
2012-02-14

Service & Support M

Klicka på första bokstaven för det fabrikat ni vill veta mer om:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  Å  Ä  Ö

Maloperro
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Efter godkännande krediteras produkten. Felbeskrivning och fakturakopia/kvittokopia krävs.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Maximum/Digiality
Maximum satellitmottagare + övriga produkter
ex. trådlös fjärrförlängare, Rf-modulatorer och LNB skickas till Kjaerulff 1 AB, teknisk support.
Vid åberopande av garanti ska alltid fakturakopia bifogas.
Först är det viktigt att kontrollera att produkten är trasig och att det inte
är ett handhavandefel.
Efter kontakt med supporten får Ni ett retur/reparationsnummer, sedan kan Ni
skicka in den trasiga produkten som repareras eller byts ut så fort det är möjligt.
Kjaerulff 1 AB
Teknisk support
Ridbanegatan 4
213 77 Malmö
+46 (0)40 30 49 00
support.se@kjaerulff1.com 


Medisana
2-års garanti
Byts ut eller krediteras till kund
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Vood / Megaphone
Garantiservice och support:
MegaPhone
Teknisk support
Tfn: +46 (0)42 450 32 90
Mail: support@megaphone.se
Öppettider: 08:00 - 21:00

 

Mele
All support och service sköter slutkunden med MELE support.
Slutkund mailar mele@digilive.se för hjälp.
Behöver den skickas in så får kunden uppgifterna från MELE support.
Tips om MELE finns här: http://www.mele.nu/support-mele.html


Melissa Exido
2-års garanti gäller alla produkter oavsett fel. Ej glaskannor.
Byts ut eller krediteras till kund
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Melitta
3-års utbytesgaranti på kaffebryggare, gäller ej helautomatiska espressomaskiner.
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas.
Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.
Vid service av helautomatiska espressomaskiner, kontakta:
Centralservice i Osby AB
Tegvägen 4, 283 44 OSBY,
info@ocsab.se
Tel: +46 (0)479 130 48 Fax: +46 (0)479 109 90


Mila
Garantitid: 3 år för lampor, 1 år för batteri och laddare.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Mirai
Garantiservice hanteras av Digest
Gå in på  http://www.digitest-service.de/support/ och anmäl din service.
E-mail: rma@digitest.de


Moccamaster
5-års garanti
D.O.A. (Uppackningsgaranti)
DOA (dead on arrival) returneras till Order, tag kontakt med returavd för returnr: 042-252376.
Vid annan reklamation tag kontakt med:
RAKSPECIALISTEN
MÖLLEVÅNGSG.34
214 20 MALMÖ
Tel: +46 (0)40 12 07 70
Fax: +46 (0)40 611 03 35


Mosquito Magnet
Garantitid: 2 år
Serviceinformation: Mosquito Magnet
Klicka in på länken:
http://www.acretoservice.se/
E-post servicefrågor: support@acreto.se
Telefonsupport: +46 (0)31-3000500 val 2


Motorola
Babymonitorer och PMR:er (Walkie-Talkies):
Garantitid 2 år
Supportnummer: +49 1805 938 802 (svensk kundtjänst)
Serviceförfarande:
Ladda ner, fyll i och skriv ut nedan returblankett.
Returblankett (.doc)
Bifoga denna samt en fakturakopia (eller följesedelskopia) och returnera till:
Snowcap AB
Stenhuggarevägen 4I   
132 38 Saltsjö-Boo
Kontrollera att produkten är trasig. Om en hel produkt skickas in, kommer denna att returneras.
När godkänd retur är mottagen, kommer den att krediteras av oss.

Mobiltelefoner och tillbehör:
Garantitid 2 år
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Moulinex
2-års garanti
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas.
Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.


Muurikka
Garantitid på stekhällarna: I princip livstid så länge inte de utsatts för uppenbar misskötsel.
Övriga produkter 1 års garanti.
Vid reklamation tar kunden kontakt med Order Nordic AB.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Muvit
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Efter godkännande krediteras produkten. Felbeskrivning och fakturakopia/kvittokopia krävs.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


MTU
Garantitid: 1 år
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits. Där efter krediteras produkten.
Felbeskrivning och fakturakopia/kvittokopia krävs.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB