Skribent
Publicerad
2012-02-14

Service & Support P

Klicka på första bokstaven för det fabrikat ni vill veta mer om:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  Å  Ä  Ö

Packard Bell
http://www.packardbell.se/pb/sv/SE/content/contacts
Packardbell Office :
Acer Sweden AB
Box 11147
161 11 Bromma
Sweden
Technical issues
Customer Contact Center:
Återförsäljare: +46 (0) 771 45 48 98 (90 dagar)
Betalt support efter 90 dagar: +46 (0)90 01 00 12 65


Panasonic 
Garantitid: 2 år
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas.
Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.


Parrot
Garantiservice, D.O.A. och uppgraderingar hanteras av:
Ingeniörsfirman M Sjöberg AB
Råsundavägen 79
169 57 Solna, Sweden
(Kontakta alltid innan inskick)
Support:
Tel:  +46 (0)8 514 949 30
Fax: +46 (0)8 514 949 39
Mailadress: info@m-sjoberg-ab.se


Peltor
Service:
Hanteras av Peltor
När du skickar en produkt för reparation ska följande finnas med:
 •Kvitto
 •Namn och returadress
 •Telefonnummer
 •Felbeskrivning
Fyll i och skriv ut detta formulär. Måste bifogas vid service
Peltor-formulär
Paketet ska märkas med Reparation/Reklamation Sverige
Paket som skickas med Företagspaket eller annat fraktbolag:
Peltor AB
Ingelundsvägen 21
331 40 Värnamo
Paket med vanlig post:
Peltor AB
Box 2341
Malmstengatan 19
331 02 Värnamo


Pentax
Garantitid: 2 år
Service hanteras av:
Kameraservice
Torsgatan 30
736 32 Kungsör
Tel: +46 (0)227 127 40


Petzl
Gå in på www.c2safety.com, välj "om oss" och "support" (eller följ länken http://www.c2safety.com/om-oss/support ) för att skapa ett reklamations nummer som ska skickas tillsammans med produkten. Ring C2 Safety kundtjänst på 018-677990 så mailar C2 Safety en returfraktsedel till er. I detta läget behövs en email adress som dom ska maila till och en hem/företagsadress som ska stå på returfraktsedeln. Vi godkänner inga reklamationer på förhand.  Adressen dit alla reklamationer skall skickas till är:
C2 Vertical Safety c/o CELOG AB,
Libro Ringväg 3
752 28 UPPSALA

 

Philips
Service och Doa hanteras av Philips
Reklamationsärenden (D.o.a och service) registreras av återförsäljaren
i Xpos-systemet. (http://www.xpos.eu)
Efter registrering av ett nytt ärende får ÅF information om vad som ska göras med produkten.
(Philips tar in alla produkter för kontroll). Vid en garantireparation så utför verkstaden den
och returnerar produkten till ÅF (eller slutkund).
För D.o.a och low-cost-produkter så kontrollerar verkstaden produkten och efter att fel
konstaterats så krediterar Philips Order Nordic (med Xposnummer som referens).
Order Nordic krediterar sen ÅF.
I det fall den är felfri så skickas den tillbaka till ÅF och fallet avslutas i Xpos. 

Philips TV
Här finns all info om service/support/reklamation och doa-hantering ang.
Philips TV: klicka här

Philips belysning samt Philips Hue
DOA/RMA hanteras av Order Nordic
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic)
Returbegäran till Order Nordic AB
Krediteras till ÅF efter godkänd RMA-ansökan.

Support:
www.lighting.philips.se/support/kontakt
Mail: Support.SE@Philips.com


Pioneer Hem-audio
För teknisk support på Pioneer-produkter ring: 08-6099160.
All service inkl. Doa hanteras av:
Infocare workshop
Låsblecksgatan 7
589 41 LINKÖPING
Tel: 0776 - 70 03 03
Mån-Fre 09.00-16.00

Web: https://infocareworkshop.se/
Mail: kc.se@infocareworkshop.com

Frakt kan bokas på Infocares hemsida.
https://service.infocareworkshop.com/infocare/sv-se
AV-Link Servicepartner AB
Norra Langebergsgatan 4
42132 Västra Frölunda

Tel: 031-101040
Fax: 131-280433
Mån-Fre 08.00-17.00
Lunchstängt 12.00-13.00

Web: http://www.service-partner.se/
Mail: info@service-partner.se

Pioneer Bilstereo
Armour Nordic AB har både support och service-funktionerna.
För supportfrågor kontakta oss:
E-post: support@armournordic.se
Tel: 031-44 44 12
Hemsida: www.armournordic.se

Precis som tidigare gäller 2 års garanti på Pioneers produkter och all Pioneer-service, garanti eller ej, skickas till:

HiFi Macken  - Serviceverkstad
Pl 395 Önne
47394 Henån

Innan ni skickar något på service ber vi Er att göra en ordentlig funktionskontroll för att undvika eventuella felsökningsavgifter som kan uppkomma om det inte är något fel på produkten. Tänk även på att en utförlig felbeskrivning minskar risken att fel ej kan konstateras. Med i paktet ska följande formulär vara infyllt samt epostat till oss!


Plantronics
Utbytesgaranti på alla plantronics produkter. Slutkund eller återförsäljare registrerar sin/sina trasiga produkt/produkter via länken nedan.
Service & Garanti: Plantronics reklamationssida (Lathund för RMA)
Support: https://www.plantronics.com/se/support/
Support Tel: 0200-21 46 81


Polar
Kontakta Polar vid reklamation/service,
Tel: +46 (0)8 704 00 29 eller e-post: sverige@polar.com

Polaroid
Polaroid
Garantitid: 1år
Order hanterar RMA. Felbeskrivning och kvitto krävs.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic)
Returbegäran till Order Nordic AB

Powertraveller
Garantitid: 1 år
Om det är en klar reklamation, dvs att produkten är sönder eller inte fungerar enligt anvisningarna, skickas produkten direkt till Uhrweder Sport AB, för byte.
Uhrweder Sport AB
Vätterviksgatan 4
59137 Motala


PowerZest
Kundsupport:
Fri kundsupport för återförsäljare och slutkunder.
Kontakt för support via mail: support@digilive.se
Servicereturer:
Produkter för eventuell garantibyte/service skall skickas med postpaket till:
Digilive AB
Box 279
611 26  Nyköping
SMS-aviseras till: +46 (0)735 262 294
Tel: +46 (0)155 21 08 86


Princess
Kunden klipper sladden och krediteras.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Proove
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Var noga med att kolla så att produkten verkligen är trasig och att felbeskrivning överensstämmer så att kreditering är möjlig. I annat fall returneras produkten.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Pureflame
2-års garanti
Krediteras till kund
DOA/RMA hanteras av Order Nordic
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic)
Returbegäran till Order Nordic