Skribent
SL
Publicerad
2012-02-14

Service & Support T

Klicka på första bokstaven för det fabrikat ni vill veta mer om:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z  Å  Ä  Ö

Tactic
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Ansök om returnummer här:
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB


Tangent
24 månaders garanti från kundens inköpsdatum. 
Utbyte eller kredit efter retur-nr och godkännande från Order Nordic AB.
OBS! För att reklamationen ska godkännas måste kundens uppgifter (namn, adress och telefon), modell- och serienummer på den trasiga produkten bifogas.
Returbegäran till Order Nordic AB


TDK

Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Teac
För teknisk support på Teac-produkter ring: 08-6099160.
All service inkl. Doa hanteras av:
Infocare workshop
Låsblecksgatan 7
589 41 LINKÖPING

Tel: 0776 - 70 03 03
Mån-Fre 09.00-16.00

Web: https://infocareworkshop.se/

Mail: kc.se@infocareworkshop.com

Frakt kan bokas på Infocares hemsida.
https://service.infocareworkshop.com/infocare/sv-se

AV-Link Servicepartner AB
Norra Langebergsgatan 4
42132 Västra Frölunda

Tel: 031-101040
Fax: 131-280433
Mån-Fre 08.00-17.00
Lunchstängt 12.00-13.00

Web: http://www.service-partner.se/

Mail: info@service-partner.se

Techlime
2-års garanti
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits. Var noga med att kolla så att produkten verkligen är trasig och att felbeskrivning överensstämmer så att kreditering är möjlig. I annat fall returneras produkten.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)


Techlink
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Ansök om returnummer här:
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Technisat
Garantitid: 1 år
Rutiner vid garantiservice På TechniSat produkter:
– Vid fel kontakta LetMeRepair för RMA nr. & frakthandlingar.
– Mail till: info@letmerepair.se alternativt tel: +46 (0)18 84 39 901
Mailet skall innehålla följande information:
– Felbeskrivning, Modell, Inköpsdatum, gäller även vid fel på fjärrkontroll & externa nätdelar.

Teddykompaniet
Order hanterar RMA. Felbeskrivning, foto och kvitto krävs.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic)
Returbegäran till Order Nordic AB

Tefal
2-års garanti
ÅF registrerar ärende (trasig apparat) i XPOS (www.xpos.eu).
Trasig apparat behålls av ÅF i 30 dagar för ev. kontroll av tillverkaren. Därefter kan den skrotas.
Uppgifter som skall finnas med, utöver obligatoriska fält, när ett  ärende registreras i XPOS:
- ÅF's kundnummer hos Order Nordic AB.
- Order-/faktura-nummer från Order Nordic AB.

Telia
Service och support för hårdvara (t.ex modem, routrar och GSM-telefoner som är låsta till Telia)
handhas av Telia själva.
http://www.telia.se/privat/support/
http://www.telia.se/foretag/kontakt/telefon
http://www.telia.se/privat/kontakt/telefon
Det går även bra att vända sig till Telias butiker.
http://www.telia.se/privat/kontakt/butikerochaterforsaljare


Telldus/Tellstick
Garantitid: 2 år
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Efter godkännande krediteras produkten. Felbeskrivning och fakturakopia/kvittokopia krävs.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Tenda

Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
Felbeskrivning och fakturakopia/kvittokopia krävs. Efter godkänd retur kommer produkten att krediteras.
Ansök om returnummer här:
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

 

Thermacell
Kontakta:
SERVICE & SUPPORT 031-3000500 välj 2
support@acreto.se.
http://www.acretoservice.se/


Thermos
Garantitid: 10 år på vakuumiseringen
Service/Reklamation
Kontakta PTS
Tel: +46 (0)31 89 50 70


Thomson
After Sales procedure on Thomson TV/TCL in Sweden.

If there is a problem with the product and it needs to be repaired then you need to go to this website to create a RMA case with Infocare.
The address is. http://infocareworkshop.com/  and then choose Sweden. Then you choose serviceportal og boka service. Now you can create a case for repair. 

When you have created a case then Assist will handle shipmen of the product.
DOA Period: Is 14 calendar days from end-user purchase date.
Repair time: Standard repair time is 10 work days. If that is exceeded then the customer is has the right to claim credit.  The 10 days start when Service center has received the product.
Regarding credit notes on tv from TCL
If you have a TV sent in for repair and you are notified that it has been approved credit. Then please contact Strong Scandinavia for credit note on this email. gchristensen@strong.tv
We need all the info you have from the service center.

Contact info for Infocare.
Infocare Workshop Linköping
Låsblecksgatan 7
589 41 Linköping
Telefon: 0776-70 03 03
Fax: 013-356255
kc.se@infocareworkshop.com

Thomson/Strong
TV-boxar och CA-moduler
12 månaders garanti från kundens inköpsdatum.
Utbyte eller kredit efter retur-nr från Order Nordic AB.
OBS! För att reklamationen ska godkännas måste kundens uppgifter (namn, adress och telefon), modell- och serienummer på den trasiga produkten bifogas.
Returbegäran till Order Nordic AB


Titan Fitness

Garantitid enligt konsumentköplagen
Vid reklamationer/serviceärenden kontakta Livingsport
http://www.livingsport.se/Service.aspx
Tel: + 46 (0)40-30 31 44 + tryck 3


Tiq

Kunden klipper sladden och krediteras.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB



TomTom
Garantitid: 2 år.
Supportsida http://se.support.tomtom.com/app/answers/list
Support för slutkund: tel: +46 (0)77 662 00 10.
ÅF-support tel: +46 (0)8 579 290 81.


Topcom/Tristar/AudioSonic
Garantitid: 2 år
För fullständiga garantivillkor se produktens manual.
Support:
(3 Månaders slutkundsupport)
Tel: +46 (0)300 54 39 70
Garantiservice och DOA:
Trasiga produkter returneras till Order med kundkvitto/faktura och godkänt RMA-nr. Produkten kommer sedan att krediteras.
Kopia på slutkundens kvitto måste bifogas, annars nekas reperation/utbyte/kreditering.
Mer information om kravet om kundkvitto finns i produkternas instruktionsböcker.
OBS! För att reklamationen ska godkännas krävs:
• Godkänt RMA-nummer (ansök om detta nedan)
• Felbeskrivning
• Kundens kvitto                       
• Kundens uppgifter (namn, adress och telefon)
• Modell- och serienummer
RMA-ansökan:
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Toshiba datorer
ÅF kontaktar Toshibas ÅF-support, Tom Mannerhagen, på telefon 0708 - 16 93 62
eller e-post tom.mannerhagen@toshiba.co.uk, som hjälper till med hanteringen.
(DOA-anmälan ska ske inom 14 dagar)
Slutkundssupport
Tel: +46 (0) 200-21 21 00


Toyota
Garantitid: 3 år
Kunden kontaktar hotlinenummer nedan alternativt respektive e-postadress för servicefrågor samt adresslapp.
Sverige Norge Danmark
Tel: 00080077700333
E-mail Sverige: aisin-service-se@teknihall.com
E-mail Norge: aisin-service-no@teknihall.com
E-mail Danmark: aisin-service-dk@teknihall.com


Trangia
Garantitid enligt konsumentköplagen
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

Transcend
Innan ansökan om returnummer för USB minnen testa först nedan länk för "Online Recovery".
Klicka här för Online Recovery (Öppnas i nytt fönster)
Innan ansökan om returnummer för MP3 spelare testa först att uppdatera mjukvaran i spelaren via nedan länk (När du kommer till sidan klicka in på rätt modell och  ladda ner "Firmware Update Utility" och kör denna applikation).
Ladda ner Firmware för Mp3 spelare
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42-25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Triax
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: 042 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB
Gäller ärendet digitalboxar vänligen tag kontakt med Triax:
Tel: +46 (0)13 14 41 14


Tristar
Kunden klipper sladden och krediteras.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Tritton
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits. 
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Triwa
Garantitid 2 år från inköpsdatum (Gäller ej normalt slitage, batteribyte osv). Vid garantiärende kontakta Triwa direkt via mail, info@triwa.com för godkännande. Efter er reklamation blivit godkänd av Triwa fyller ni i formuläret (se länk) och skickar in formuläret tillsammans med klockan till adressen nedan.
Returadress:
FRISVAR
Triwa AB C/o UPS Supply Chain Solutions
SVARSPOST
20523815
127 20 Skärholmen
Sweden
Formulär: Serviceblankett


Trust
Den trasiga varan skickas till Order efter att ett returnummer har erhållits.
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB


Turtle Beach
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB

 

Tvins
DOA/RMA hanteras av Order Nordic AB
Tel: +46 (0)42 25 23 76 (RMA avdelning Order Nordic AB)
Returbegäran till Order Nordic AB