Skribent
Publicerad
2011-12-07

Lediga tjänster
--------------------- 

Vi söker - Produktansvarig till varumärket Champion,
med fokus på ljud & bild, mobiltillbehör och datortillbehör.


Vill du ha ett jobb med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik? Där du utmanas och utvecklas i ett flexibelt och fritt klimat? Vill du vara med på en spännande resa som du själv kan vara med att påverka? Är du positiv och trivs i en miljö där du har högre befogenhet i dagliga arbeten än på många andra arbetsplatser? Vi utökar vår avdelning inom egna varumärken med ytterligare en produktansvarig till varumärket Champion på Order Nordic AB - låter det som något för dig så ta chansen att söka.

Som produktansvarig kommer du ansvara för din egen produktportfölj inom Champion. Champion är ett svenskt varumärke inom hemelektronik som startade redan 1938 i Stockholm. Efter 80-år av tillbehörstillverkning började vi 2015 en ny resa med varumärket. Idag innehåller sortiment över 500 produkter - allt ifrån mobiltillbehör till WiFi-högtalare och köksmaskiner.

Champion är ett av de snabbast växande varumärkena i branschen och har på kort tid plockat marknadsandelar inom samtliga produktsegment. Arbetet innebär att du konstant håller dig uppdaterad med vad som händer på marknaden inom just ditt produktsegment. Huvudfokus kommer att ligga på elektroniska produkter för konsumentmarknaden och dess tillbehör.

I din tjänst ingår det även att se till att produkterna blir "attraktiva" för marknaden. Detta dels genom framtagning av bra produkter med bra kvalité, men även genom att säkerställa att inköpspriser och försäljningspriser är attraktiva. Du övervakar även kontinuerligt respektive sortiments lönsamhet. Produkterna kommer köpas in främst ifrån Kina/Asien och du förväntas hålla i kontakten med alla leverantörer, samt åka på tjänsteresor till Kina för mässor och fabriksbesök minimum 1-2 gånger per år. Därför är mycket goda kunskaper i engelska ett krav.

Relevant högskoleutbildning är önskvärt samt erfarenhet av inköp eller product management. Det är meriterande om du har erfarenhet av import från Asien och har en god förhandlingsvana. Då du kommer ansvara för att driva din kategori är det viktigt att du kan arbeta strukturerat och självständigt. Det är du som ser till att vi ligger i framkant mot marknaden med våra produkter, därför värdesätter vi kreativitet och idérikedom högt. Den viktigaste egenskapen är att du har "rätt tänk" och passar in i gruppen där du kommer arbeta då samarbete inom gruppen är nyckeln till framgång. Du som person är driven, resultatinriktad samt ansvarstagande.

Vi ser gärna att du tycker om att komma med egna idéer för att utveckla verksamheten/sortimentet. Ett intresse av produkterna och teknik är givetvis en fördel då det underlättar vid val av produkter. Dessutom bör du vara prestigelös och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Då det till viss del ingår i tjänsten att ta fram marknadsmaterial m.m., är kunskaper inom Adobe Photoshop, Illustrator och Indesign är meriterande. Dessutom arbetar vi mycket med Excel samt olika typer av presentationsprogram som t.ex. Powerpoint/Keynote. 

- Talar och skriver svenska och engelska flytande.
- Arbetet sker från vårt kontor i Helsingborg
- Resor i tjänst (tex Kina mässor/fabriksbesök 1-2ggr/år)
- Du kommer arbeta i EVM-teamet (egna varumärken) och rapporterar till Inköpschef.
- Lön: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid/tillsvidaretjänst med provanställning 6-månader
- Start: Urval sker löpande

Utöver ovanstående vill vi nämna att det vi erbjuder dig är trevliga kollegor, en riktigt spännande utmaning och möjligheten att få göra det du "älskar" hela dagarna.

Ansökan
Ansökan skickar du till jobb@order.se och sista ansökningsdatum är 28/2-2018. Vi kommer påbörja rekryteringen så snart som möjligt, så vänta inte - skicka in din ansökan redan idag. Skulle du ha några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Christian Beck på 042-25 23 99.

Välkommen med din ansökan!